Een paar dingen gingen goed.
1-Dexron VI in de aanbieding.... dus kocht ik 11 quarts.
2-Ik heb onlangs de 50.000 gepasseerd.
Aangezien ik veel zwaar rijgedrag heb (stop-and-go LA-verkeer), besloot ik de transmissie af te tappen.
Opmerking .... dit is een GEDEELTELIJKE aftapping... omdat er meer vloeistof in de transmissiekoeler, leidingen en koppelomvormer achterblijft.
Mijn plan--
5 quarts aftappen-
opvullen-
rijden voor een paar honderd mijl om de vloeistof te laten circuleren en herhalen.
Handleiding zegt 5,3 quarts vloeistof bij een aftapping.
Ik heb de volle lijn op de flessen gemarkeerd... ter referentie later.
Met een hete motor/transmissie controleerde ik de transmissiepeilstok meerdere keren om het huidige vloeistofniveau te zien. Bij mij bereikte het de HOT-markering.
Je hebt nodig
plastic folie (verfsectie van Home Depot).
Karton (ik gebruik het om spatdruppels op te vangen - en om me makkelijker in en uit te laten glijden.
7/16 dopsleutel of ringsleutel.
een container om gebruikte vloeistof op te vangen. (Ik gebruikte een vierkante 28-quart container van Wal Mart).
5-6 quarts Dexron
een lange trechter om de transmissie te bereiken, voor het bijvullen van vloeistof.
De aftapplug is heel gemakkelijk te bereiken--- VEEL gemakkelijker dan de motor aftapplug... Ik ben dun-- ik hoefde het voertuig niet eens op te tillen en gleed er vanaf de voorkant van het voertuig in.
Ik heb persoonlijk de aftapplug en de transmissie gemarkeerd - met een Sharpie - zodat ik een referentie heb als ik hem weer terugplaats. let op het kleine zwarte streepje....
Verwijder de aftapplug - en laat deze aftappen. (Ik opende ook de transmissiepeilstok).
De bout is in goede staat. Hij heeft dat schroefdraadafdichtingsspul erop.
Zodra het aftappen klaar is, plaats de bout terug. De reden voor de markering--- zodra de markeringen overeenkwamen zoals op de 2e foto hierboven - draaide ik hem ongeveer nog eens 45 graden zodat het schroefdraadafdichtingsspul in de schroefdraad zou komen.
Ik vulde toen de transmissie bij met 5 quarts.
Om dubbel te controleren - vulde ik de lege flessen bij met de gebruikte vloeistof - tot aan de lijn die ik in stap één had gemarkeerd.
Ik had uiteindelijk 4,8 quarts in de flessen. (Ik vulde bij met 5 quarts).
Hier ziet de onderkant van de container eruit--- geen vuil.
Voor kleurreferentie - ik veegde gebruikte vloeistof en nieuwe vloeistof op wit keukenpapier....
(Negeer het Duitse Herdershond haar--- ze houden me altijd gezelschap)....
interessant dat de gebruikte vloeistof een beetje roder leek toen ik hem afveegde---
op de camerabeeld toont het geen rode tint... ziet er meer uit als motorolie...
maar er zat wel een rode tint in.
Geen geur van verbrande vloeistof
Opruimen - en controleer alle peilstokken. berg gereedschap op.
Dit was ongeveer 1:30 uur werk, voornamelijk vanwege de foto's en het bijvullen van de containers met de kalkoen-baster.
De volgende keer dat ik dit doe, zal het waarschijnlijk 30-40 minuten duren.
Ik ga rijden en het vloeistofniveau opnieuw controleren.
1-Dexron VI in de aanbieding.... dus kocht ik 11 quarts.
2-Ik heb onlangs de 50.000 gepasseerd.
Aangezien ik veel zwaar rijgedrag heb (stop-and-go LA-verkeer), besloot ik de transmissie af te tappen.
Opmerking .... dit is een GEDEELTELIJKE aftapping... omdat er meer vloeistof in de transmissiekoeler, leidingen en koppelomvormer achterblijft.
Mijn plan--
5 quarts aftappen-
opvullen-
rijden voor een paar honderd mijl om de vloeistof te laten circuleren en herhalen.
Handleiding zegt 5,3 quarts vloeistof bij een aftapping.
Ik heb de volle lijn op de flessen gemarkeerd... ter referentie later.
Met een hete motor/transmissie controleerde ik de transmissiepeilstok meerdere keren om het huidige vloeistofniveau te zien. Bij mij bereikte het de HOT-markering.
Je hebt nodig
plastic folie (verfsectie van Home Depot).
Karton (ik gebruik het om spatdruppels op te vangen - en om me makkelijker in en uit te laten glijden.
7/16 dopsleutel of ringsleutel.
een container om gebruikte vloeistof op te vangen. (Ik gebruikte een vierkante 28-quart container van Wal Mart).
5-6 quarts Dexron
een lange trechter om de transmissie te bereiken, voor het bijvullen van vloeistof.
De aftapplug is heel gemakkelijk te bereiken--- VEEL gemakkelijker dan de motor aftapplug... Ik ben dun-- ik hoefde het voertuig niet eens op te tillen en gleed er vanaf de voorkant van het voertuig in.

Ik heb persoonlijk de aftapplug en de transmissie gemarkeerd - met een Sharpie - zodat ik een referentie heb als ik hem weer terugplaats. let op het kleine zwarte streepje....
Verwijder de aftapplug - en laat deze aftappen. (Ik opende ook de transmissiepeilstok).

De bout is in goede staat. Hij heeft dat schroefdraadafdichtingsspul erop.

Zodra het aftappen klaar is, plaats de bout terug. De reden voor de markering--- zodra de markeringen overeenkwamen zoals op de 2e foto hierboven - draaide ik hem ongeveer nog eens 45 graden zodat het schroefdraadafdichtingsspul in de schroefdraad zou komen.
Ik vulde toen de transmissie bij met 5 quarts.

Om dubbel te controleren - vulde ik de lege flessen bij met de gebruikte vloeistof - tot aan de lijn die ik in stap één had gemarkeerd.
Ik had uiteindelijk 4,8 quarts in de flessen. (Ik vulde bij met 5 quarts).
Hier ziet de onderkant van de container eruit--- geen vuil.
Voor kleurreferentie - ik veegde gebruikte vloeistof en nieuwe vloeistof op wit keukenpapier....
(Negeer het Duitse Herdershond haar--- ze houden me altijd gezelschap)....
interessant dat de gebruikte vloeistof een beetje roder leek toen ik hem afveegde---
op de camerabeeld toont het geen rode tint... ziet er meer uit als motorolie...
maar er zat wel een rode tint in.
Geen geur van verbrande vloeistof

Opruimen - en controleer alle peilstokken. berg gereedschap op.
Dit was ongeveer 1:30 uur werk, voornamelijk vanwege de foto's en het bijvullen van de containers met de kalkoen-baster.
De volgende keer dat ik dit doe, zal het waarschijnlijk 30-40 minuten duren.
Ik ga rijden en het vloeistofniveau opnieuw controleren.